به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد

سبد دروغی
شنبه 29 اردیبهشت 1403
روزی روزگاری شاهی بود بیکار ومردم آزار.یک روز برای تفریح و خوش گذرانی اعلام کرد:   هرکس بتواند دروغی بگوید که من باور نکنم دخترم رابه عقد او در می آورم!!! از وقتی این خبر در آن سرزمین دها
جای تبلیغات شما
خرید شارژ
برترین کاربر ماه
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
  • هنوز مشخص نشده است
تبلیغات
جای تبلیغات شما
پنل کاربری
تعبیر خواب
تازه های سرگرمی
پزشکی و سلامت
شیرینی پزی
اموزش پزشکی
خدمات وب و اسکریبت
خدمات بانکی
علمی و اموزشی
dream interpretation
مطالب مستند
مطالب خواندی
سریال
قصه ما مثل شد
ترفند
اموزش اندروید
آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 1302
  • کل نظرات : 5
  • آمار کاربران
  • کل کاربران : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 89
  • گوگل امروز : 1
  • آی پی امروز : 36
  • بازدید دیروز : 163
  • گوگل دیروز : 3
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید هفتگی : 1,825
  • بازدید ماهانه : 6,507
  • بازدید سالانه : 35,403
  • بازدید کل : 1,169,198
  • اطلاعات
  • امروز : شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • آی پی شما : 3.22.71.112
  • مرورگر شما : Safari 5.1
اتاق آرزو
عضویت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
خبرنامه
خبرنامه
با عضویت در خبرنـــــــــامه می توانید آخرین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت کنید .
آرشیو ماهانه
هایپرتمپ دات آی آر
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
تبلیغات متنی
سبد دروغی
  • تعداد بازدید : 335
  • سبد دروغی

    روزی روزگاری شاهی بود بیکار ومردم آزار.یک روز برای تفریح و خوش گذرانی اعلام کرد:

     

    هرکس بتواند دروغی بگوید که من باور نکنم دخترم رابه عقد او در می آورم!!!

    از وقتی این خبر در آن سرزمین دهان به دهان گشت،

    همه دروغ سازان از پیرو جوان به سوی قصر سرازیر شدند.

    آنها به حضور شاه می رسیدند وبا آب وتاب دروغ خود را تعریف می کردند.

    ولی شاه آن را باور می کرد ومی گفت:چیزی نیست.من این دروغ را باور می کنم،خب ممکن 

    است چنین چیزی اتفاق بیفتد.

    در میان مرد زیرکی برای آنکه شاه دروغ دوست راسرجایش بنشاند،گفت که برایش سبدی

    بسیار بزرگی بسازند که نتوان آن رااز دروازه بزرگ وارد پایتخت کرد.

    پس ازهفته ها سبد بافته وساخته شد.مرد زیرک به قصر رفت وبه حضور شاه رسید.

    شاه پرسید: تو چه دروغی با خودت آوردی؟

    دروغ بزرگی که از دروازه پایتخت هم تو نم آیدوآن راباور نمی کنی!

    شاه بلند خندید گفت:خیال کرده ای!هیچ کس نمی تواندسرمن کلاه بگذارد.

    مرد زیرک گفت :دروغ من، هم شنیدنی است،هم دیدنی باید کنار دروازه شهر بایید.

    شاه گفت:فردا که خواستم برای شکاراز شهر بیرون بروم می آیم ودروغ تو رامی بینم و

    می شنوم!

    صبح فرداشاه وگروهی از سوارانش از شهر بیرون رفتند.که پشت دروازه سبد بزرگی را دیدند.

    شاه پرسید: این همان دروغ بزرگ است؟

    مرد زیرک جلو آمد وگفت:بله قربان ولی ماجرای این سبددرباره ی پدرشماست  که پیش از این

    شاه این سرزمین بود.

    چطور مگر؟چرا پای پدر مرده مرا به میان کشیدی؟

    برای آنکه پدرشاه به پدرمن بدهکار بود...

    مگر می شود؟پدر توکی بوده که از پدر من طلب داشته؟!

    مرد زیرک نگاهی به زمین ونگاهی به آسمان انداخت وآهی کشیدوگفت:قربان پدر من مردی

    بسیار پولداری بوده ، آن قدر که نمی توانسته پول هایش را بشمارد.پدر شما هم که شاه

    بوده،در یکی از سال هابرای اداره کشور بی پول می شود. این شد که می آید واز پدر من

    قرض می خواهد.پدر من این این سبد را نشان می دهد و می گوید که اگر من هفت پیمانه

     سکه طلا به اندازه این سبد به شاه قرض بدهم گر فتاری او برطرف می شود ؟

     پدر شما هم می گوید که بله ...

    برای همین پدر شما به پدر من بدهکار است. حالا هم من آمده ام که هفت سبد سکه طلا را 

    یعنی به اندازه این سبد از شاه بگیرم .

    شاه تا این حرف را شنید ،فریاد کشید : این دروغ است پدر من هیچ وقت پولی از

    کسی قرض نگرفته  .

    بعد روبه همراهانش کرد و گفت: چه حرف ها ،این آدم دیگر از کجا آمده ؟

    دروغش از دروازه تو نمی آید.

    در همه این سرزمین یک نفر هم حرف او را باور نمی کند !

    مرد زیرک  با آرامش لبخندی زد و گفت :پس باور نمی کنید؟

    حالا به پیمان خود وفا کنید ودختر خود را به همسری من در آورید!

     

    نویسنده : ایمان تاریخ : یکشنبه 01 اسفند 1395 امتیاز :
    موضوعات : متفرقه , امورزشی ,
    نظرات
  • در قمست نظرات مشکلات و پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در جریان بگزارید.

  • کد امنیتی رفرش
    تبادل لینک
    سامانه تبادل لینک هوشمند لینیک تبلیغات رایگان - درچ رایگان آگهی و تبلیغات پارتیشن و مبلمان اداری - فرآذین تولید کننده پارتیشن و مبلمان اداری تبادل لینک - تبادل لینک سه طرفه و تبادل لینک رایگان

    آمارگیر وبلاگ